mask

Moda funeralna. Jakie nagrobki są teraz na czasie?

Branża funeralna jest podatna na modę i innowacje. Tak samo jak każda inna branża. Co roku są premiery nowych modeli trumien, urn, karawanów czy meleksów. Zmarłym te trendy są pewnie obojętne, ale żywym nie. Dodatkiem ostatnich lat jest aromamarketing funeralny. Czyli specjalne kompozycje zapachowe dla prosektoriów i zakładów pogrzebowych. Coraz bardziej popularne stają się maski pośmiertne, czy też biżuteria z odciskiem linii papilarnych zmarłego.

Nagrobki dawniej i dzisiaj

Groby stawiane kilkadziesiąt lat temu wyglądają inaczej niż te nowoczesne. Dzisiaj królują lśniące kamienie, pomniki mają różne barwy, oryginalne kształty i motywy. Kiedyś groby były matowe, proste. Ich formy to były krzyże lub anioły. Zmieniły się także materiały, z których wykonuje się nagrobki.

Trendy w nagrobkach

W Polsce co roku umiera około 500 tysięcy ludzi. Większość bliskich nie oszczędza na zapewnieniu godnego pochówku zmarłemu. Aktualnie na rynku jest wiele modeli nagrobków. Zauważa się większe zainteresowanie klientów aspektami, które zwrócą uwagę, wyróżnią się. I tak klienci wybierają różnokolorowe granity o minimalistycznej formie. Łączone są dwa lub trzy kolory granitów, co daje ciekawą kompozycję pomnika. Przybierają różne kształty. Popularne były niedawno nagrobki z Chin, wyróżniające się udziwnionymi kształtami, formami i ozdobami. Posiadające dużo łuków, giętych linii i niespotykanych rozwiązań. Współczesne nagrobki są minimalistyczne, wysmakowane i przepięknie proste. Są utrzymywane w jednolitej, ciemnej lub jasnej kolorystyce. Ozdobione są zazwyczaj prostymi, skromnymi napisami. Są niskie, nie posiadają płaskorzeźb, ani zawiłych czcionek. Już od kilku lat popularne jest zamieszczanie zdjęć osób zmarłych. Mogą być one czarno-białe, kolorowe lub sepi. Znajdują się w ramkach o dowolnym kształcie. Efektownym pomysłem jest grawerowanie fotografii bezpośrednio w kamieniu.